tisdag 16 mars 2010

Och!?

Har en liten fundering kring den/de personer som kryssar i rutan med "och?" som står efter varje inlägg. Det är bara en för varje inlägg så det känns nästan som att det är samma person som hela tiden tycker att det jag skriver är meningslöst. Det är nämligen det rutan för "och?" innebär - att inlägget är ointressant. Tänker personen i fråga att det betyder "och?" som i "och vad hände sen då?"? Det tror jag inte, utan det är någon som läser varje inlägg i min blogg men tycker att det jag skriver är ointressant. Borde man inte sluta läsa bloggen i sådant fall?

Eller så är det någon som bara skojar lite och tycker det är roligt att kryssa i rutan. Eller så är det olika personer som kryssar för var gång. Det är i så fall en ny läsare som kanske tror att bloggen ska handla om programmet Dr. House men blir jätteförvånad och besviken när det handlar om IFK Nyköpings handboll.

Vet inte varför jag reagerar; jag har ju trots allt satt dit rutan själv. Men det är väldigt få personer som lämnar kommentarer på det jag skriver om. Kanske kan personen som klickar i "och?" även bemöda sig med att skriva varför det var ointressant så att jag vet vad jag kan ändra. Typ: "Mäh, jag ville ju läsa om sarkastiska kommentarer från en stelbent TV-läkare, och så fick jag istället läsa massa handbollsbladder." Eller "Fy fan vad tråkigt och ointressant att du bara skriver om IFK Nyköping. Jag vill läsa om Rimboskämt, fula frisyrer och psychoutnämningar."

Det senare tror jag dock aldrig kommer dyka upp här i bloggen eftersom det kan få förödande konsekvenser. Troligen kommer jag fortsätta att hålla mig till IFK:s handbollssatsning och bara i undantag prata om annat. Men till och med då kan det ha knytning till handboll. Det är ju en handbollsblogg.


OCH???

4 kommentarer:

http://stockholmshandbollen.bloggagratis.se sa...

http://stockholmshandbollen.bloggagratis.se

Petter sa...

Psykoutnämningar går alltid hem...

pelle sa...

Petter - Haha, ja det var en hit vill jag minnas. Tycker det är tråkigt att ni har slutat skriva dock! Ser gärna att ni tar upp den igen till hösten när saker har stillat sig lite.

Petter sa...

Pelle: Det gör vi med största sannolikhet inte. Tyvärr.