söndag 21 mars 2010

... vad ska man säga liksom?

Alla kände till förutsättningarna inför den här matchen och vad som behövde ske. Det var god stämning i truppen och väl på plats kändes allting bra. Omklädningsrummen är väl tilltagna, det finns en bidé på toaletten och speglar inne i duscharna så att man inte missar något. Men vi glömde dessvärre en hel del av våra handbollskunskaper där nere. Å andra sidan fick vi inte möjligheterna att visa vad vi kan på grund av två tomtar med visselpipor. De tycktes tävla i vem som skulle vara mest värdelös och ta stördast utvisningar.

Jag orkar inte gå in på det mer utan vill bara gratulera Irsta till en välförtjänt kvalplats. Som vi var inne på i bussen hem, har vi tappat fem poäng mot de tre sämsta lagen i serien. Gör man det ska man inte spela kval uppåt. Vi måste vara så pass självkritiska att vi kan erkänna det. Nu är det bara att bryta ihop och komma igen.

2 kommentarer:

Anne sa...

Du har rätt Pelle,,,,,tomtar helt störda......jag brukar säga att kvinnor kan och t.o.m. mycket. Vissa saker kan de tydligen inte. Efter det här hoppas jag att ingen kvinnlig domare får döma i div 1 om den kommit in på en flygande räckmacka. Urk!!!!! Här åker man till Lidingö, betalar inträde och hoppas få se en intresant och spännande match. Vad får man??? joo två kvinnor i domarkläder som inte har många rätt. Får spelarna att bli osäkra så försvarsspelet blir nada. Kompensationer hit och kompensationer dit...fullt kaos. Verkade inte vara så pratsugna under matchen, men i pausen hade de tid för mycket skratt och prat med motståndarnas coach. De kändes inte seriösa. Nu har jag skrivit av min ilska i din blogg. Tack!

pelle sa...

Helt okej att göra av med lite aggression Anne! Personligen tycker jag att ett flertal domarpar har haft svårt att hålla en jämn nivå genom matcherna. Samma domare verkar ha oerhört svårt att ta spontana känsloyttringar från spelare eller tränare.

Domarna vi hade igår är säkert roliga och trevliga att språka med i en paus, men på planen verkade de som du säger inte klara av att prata med spelarna. Då förstår jag inte varför man vill bli domare. Måste vara jobbigt att syssla med något där ingen är nöjd med ens prestation.

Sedan var vi riktigt usla igår och egentligen är det bara Hampus och Emil som når en godtagbar nivå. Ett friskt inhopp av Martin P fick vi se iofs. Men jag undrar om gårdagens domarpar är lika kritiska över sin insats som vi är över våran? TVEKSAMT!