torsdag 11 mars 2010

Åsiktsmaskinerna lägger ner?

Ja, vad man kan utläsa på diffarnas blogg kommer Sonny och Petter att lägga ner sin blogg. Tydligen står inte styrelsen bakom dem längre och då var det slut det roliga. Man kan säga mycket om innehållet i texterna som har varit minst sagt varierat. Det har varit intressanta och roliga intervjuer med allt ifrån Andréas Asp, kaptener i diverse lag, intressanta handbollsfolk till sina egna spelare. Men det har också varit elaka grodor om lag i serien och påhopp på enskilda individer. Det senare ska tydligen alltid ha varit med glimten i ögat, men dessvärre kan det vara svårt att uppfatta sådant i tryckt text. Jag kan dock erkänna att även om jag ibland skakat på huvudet åt vansinniga utspel från boysen i DIF, så är det en blogg jag läst så gott som dagligen. Jag hade sett fram emot att läsa vidare nästa säsong när de låg i Allsvenskan för att se om de hade råd att vara lika kaxiga.

Men men, nu kan det alltså vara slut. Jag får ändå önska dem lycka till i fortsättningen och så får vi väl se om det inte dyker upp en ny blogg, alternativt en fortsättning på den här. Går det verkligen att tysta Sonny!?!?

För egen del lägger jag annars all fokus på kommande match mot Hofet. Breiding menar att de har goda chanser att slå oss och ser man till tidigare möten kan man inte annat än hålla med. Men jag tror starkt på oss och vi har spelat bra handboll det senaste. Förlusten mot Irsta sved men den kom inte efter någon form av genomklappning - Irsta gjorde en riktigt bra match och har visat sig ha toppat formen. Mot Djurgården gör vi i 42 minuter något av det bästa taktiska spel vi presterat under de två säsonger jag varit med i laget. Möjligen kvalmatchen Kärra borta som enda undantag. Mot Hofet krävs samma taktiska tänk då de är luriga men knappast i bästa form. Med tålamod och värderade avslut så kommer de inte ha en chans. Ikväll är det generalrepetion så börja ladda nu boys! Ses i hallen ikväll.

Inga kommentarer: