torsdag 18 mars 2010

Mästerlig avslutning!

Nej, säsongsavslutningen kunde inte blivit bättre för IFK:s duktiga damlag som utklassade serietvåan Irsta med hela 28-16. Starkt jobbat av tjejerna att hålla ihop det så bra med tanke på att de vann serien redan förra omgången. Stundtals bjöds det även på riktigt fin anfallshandboll som bådar gott inför nästa säsong. Ida Loimi kom igenom ett par gånger efter riktigt bra rullespel och systrarna Asp dyngade på bra. Duktigt målvaktsspel från både Julia och Johanna gav också mersmak i en match som aldrig egentligen tände till - IFK var för bra. Det enda tråkiga var när Sabina Ceder gjorde illa knät i en satsning redan i första halvlek. Har inte fått några rapporter men det såg inte bra ut. Jag kunde inte se vad som hände men jag kan inte utesluta att någon av innebandylinjerna var inblandade.

Men, jag skulle tro att inte ens en knäskada kan ta bort glädjen av seriesegern och jag hoppas verkligen att det inte är så allvarligt som det såg ut. Ikväll var det dukat i Sporthallen men jag kan tänka mig att det kommer firas mer rejält i helgen och möjligen kommande helg då vi eventuellt har avslutningsgalej för hela IFK Nyköping. Och den närmsta tiden ska ju såklart bestå av firande och fest (även om ett knippe av dem får fira med saft och bullar med tanke på sin ringa ålder!). Men efter några veckor blir det väl dags att börja träningen inför division två. Tjejerna kommer behöva tuffa till sig bakåt om de ska lyckas hålla sig kvar i en tuffare serie. Ska försöka nysta lite i vilka som kommer hålla i laget nästa år - kanske är det redan klart att Hassel, Nemeth och Ljungberg rullar vidare? De har verkligen gjort ett bra jobb och redan nu tuffat till tjejerna en aning.

Vill återigen gratulera damerna till seriesegern och jag hoppas ni njuter av fulla muggar nu den närmsta tiden!

2 kommentarer:

Stefan sa...

Nemeth blir inte kvar, jag går ner till f-97 och hjälper till.
Bra spekulerat hela säsongen, kul läsning.

Mvh
Stefan

pelle sa...

Fick läsa det i SN nu på morgonen Stefan. Bra jobbat i år får jag säga och stort lycka till med flickor 97!

Själv ska jag spekulera vidare och ladda på inför sönagens kamp mot Lidingö.

Ses i hallen!