fredag 26 februari 2010

tråkig förlust

Inramningen för kvällen var bättre än på länge. Ett stort antal sponsorer samt en god portion ifk:are var där för att få se en kanonmatch. Kort innan avkast dök även en ljudlig grön klack upp vilket skapade en härlig atmosfär. Det var dessvärre de gröna som fick gå därifrån nöjda efter en medioker insats av oss blåvita.

Vi inleder matchen med fart och bestämdhet och när jag börjar få tag på bollarna bakåt ser det riktigt ljust ut. Men av någon anledning glömmer vi av det som är bra i vårt anfallsspel och bakåt får Irsta hål på oss gång efter annan. Enligt Rolle har jag 10 räddingar i första halvlek och då gör jag ändå ingen räddning alls sista 10 i första. Därför bytte jag och Emil i halvlek. Emil gör en jättefin insats i andra men det räcker inte då vi fortfarande har svårt att få till det framåt. Nån längre analys kommer inte ikväll då det är lite för nära inpå. Får gratulera Irsta till segern och jag tycker att de gör en riktigt bra insats. Nu ser det lite brunare ut vad gäller kvalplatsen, men det återstår tre omgångar kvar där ett segermätt DIF, ett Djurgårdshof i dålig form och Lidingö återstår för oss. Irsta har det betydligt tuffare så det är ingen idé att ge upp än. Den här matchen var bra mycket viktigare för Irsta än vad den var för oss.

Nu biter vi ihop och tar nya tag!

Ps. Jag tycker att dagens domarpar är jävligt ojämna och klarar inte av att hålla nivån. Det är svårt för att inte säga omöjligt att spela handboll när samma förseelse betyder straff eller utvisning på ena sidan men inte på andra. Det drabbar Irsta idag också men det känns som att de har bestämt sig angående oss vilket är till vår nackdel varje gång. Jag hoppas att jag är subjektiv och missnöjd med matchens utgång och att det inte är så. Men jag tror verkligen itne det.. Ds.

Inga kommentarer: