lördag 6 februari 2010

Så var det dags igen

Imorn är det återigen match och den här gången bär det iväg mot Lindesberg där Lif Blå står för motståndet. Just nu ligger de åtta, blott en poäng över kvalstrecket och de är nog mer än sugna på poäng i det mötet. Bra! För det är vi också efter den nesliga förlusten förra fredagen. Precis som jag trodde ledde den förlusten till en del diskussion kring huruvida taktiken var sund eller ej. Men om jag ska vara ärlig har jag inte en enda tanke på den matchen just nu. Det är alltid nästa match som är intressant och imorgon blir det tufft.

Lif Blå höll på att chocka oss rejält på hemmaplan senast och det var tack vare Smikel som vi kunde vända den matchen till vinst. Den här gången är det upp till mig och Emil att spika igen kassen och det ska nog gå alldeles utmärkt. Spelar vi bara det försvar som vi visat upp den senaste tiden på matcher så har vi goda förutsättningar. Liffarna är tekniskt duktiga och flera är säkert vana att tampas med elitseriespelare på träning och kanske till och med match. Om jag minns rätt har de spelare som individuellt kan göra snygga nummer och man måste hela tiden vara med i fötterna och hålla tassarna uppe.

Det blir stor buss imorn så jag hoppas att det tas med några bra rullar. Funderar lite på vad mitt bidrag skulle kunna vara. Just nu är det första säsongen av M*A*S*H som ligger närmast till hands alternativt Convoy med Kris Kristofferson. Kanske att vi kommer känna oss helt oförstörbara efter att ha sett "Duck" och de andra mosa på i sina lastbilar! Annars hörde jag något om Yrrol och det är helt ok med mig det också. Det mest jävla viktiga är att vi alla taggar på och fokuserar på det som ska göras. Igår på träning kändes det som att vi inte riktigt var närvarande. Det var bra fokus i passningar och helt ok fart men jag tyckte att det saknades något. Imorn får det inte fattas en enda procent gubbs!

IFK HEJA!

Inga kommentarer: