måndag 24 november 2008

Övertramp!!!

Det finns så mycket att säga om den här träningen och jag önskar så att jag haft en kamera. Dagens träning bestod av den sedvanliga fotbollen följt av avslutsträning samt kortsidehandboll. Så heter det säkert inte, men jag hade varken koll på namnet på spelet, eller mig själv på plan. Så vid närmare eftertanke är jag väl glad att det inte fotades...

Det har pratats mycket om ödjmukhet eller brist på sådan i seriens bloggar den senaste tiden. Då den här bloggen främst handlar om vad vi i IFK pysslar med, lägger jag mig inte i det där. Jag känner dock att jag själv drabbades av högmod när jag för en tid sedan döpte mig till Pellinho, i ett försök att upphöja min fotbollstalang till brasilanska höjder. Möjligen är det den största överdriften som skrivits på en blogg det här året. Hade jag inte varit ny i laget samt en av de äldre hade jag nog fått duktigt mycket mer skit för det än jag hittils fått. Förhoppningsvis har jag blivit något visare av den erfarenheten och i framtiden ska jag mer satsa på mitt eget spel än att låta käften gå i tid och otid. Det är trots allt inte med sin kaxighet man vinner framgång på plan, utan genom sitt spel. Kanske kan jag genom den insikten vara en förebild för andra?

I vilket fall som helst vann vi gubbar matchen idag igen. Det var jämnt fram till fem minuter kvar men så kom äntligen ketchupeffekten och vi gick från 6-6 till säkert 11 eller 12-6. Ser i övrigt fram emot en ny träningsvecka och en god uppladdning inför lördagens bortakamp.

Ses i hallen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som vanligt roligt att läsa bloggen i IFKs a-lag! Men nu har du fått en kollega, ytterligare en målvakt bloggar dvs Milad även kallad näsan i vissa kretsar ;-). Kan bli komiskt hahaha

http://milaad.blogg.se/

glenn sa...

ödmjukhet och uppvärmningsfotboll - det går inte ihop. fortsätt stick ut hakan = bra publicitet. tyckte du utvecklade överstegsfinten mest av allt under din sejour i hk 7. ;)

är det så i alla klubbar att "de yngre" aldrig vinner dessa matcher?

vilken jävla action det verkar vara i division 1 bloggosfären. haha. svårt för en utomstående att förstå vad det är som har hänt. men kul med lite extra krydda på matcherna.