torsdag 20 november 2008

Upp till kamp!

"Vår målsättning är att vinna alla hemmamatcher, och sen vara lika bra borta, MINST!"

Citat: Kent Karlsson.

Kort innan serien drog igång slängde coach iväg de här orden och fick en del garv som svar. Samtidigt tror jag många av oss kände att det låg mycket i det han sa. Vi har kapacitet att vinna varje match den här, "bara" vi kommer upp till nivå. Dessvärre fick vi vika oss mot Eskil hemma, men i övrigt har vi levt upp till Kentas ord. Vi har slagit två (själv)utnämnda topplag både på hemma- som bortaplan, samt slagit lag från mitten och ned. Nu på lördag väntar ett Lidingö, som visserligen inte övertygat än så länge, men som nykomlingar kan de gå in och bara ösa. Handboll är, som oraklet Dalin kan intyga, en duktig kampsport och kommer vi inte upp i försvaret kan det bli en tuff uppgift. Jag har dock allt förtroende för vårt spel och att vår moral håller.

På ett personligt plan ska det bli kul att möta Lidingö igen. Sist jag mötte dem spelade jag i HK71 och det var i division tre. Då vann vi både hemma och borta mot dem utan större problem. Men att det skulle hjälpa oss nu på lördag är väl lika troligt som att Djurgårdens IF HF skulle tippa sig själva som serietvåa...

Hur som helst blir det en chans för oss i IFK att revanchera oss lite för den något klena insatsen vi gjorde i deras cup på försässongen. Lustigt nog är det i mångt och mycket på grund av den cupen de flesta tippat oss som tvåa från slutet, snarare än från toppen där vi ligger nu. Den bilden verkar lyckligtvis ha ändrats nu och bör rätteligen ha gjorts så.

Nåväl, på lördag är det upp till kamp i Gångsätrahallen! Hoppas att SN hittar dit och inte åker till Hagsätrahallen. Men för Sveriges bästa dagstidning lär det inte vara några bekymmer. För oss i IFK är det bara att ladda på nu. Vi har ju fått en ofrivillig vilodag imorgon; tydligen hade stadens plastbandylag något viktigt att göra i hallen imorn...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrivet Pelle! Jag tror iofs att citatet i början inte är fullständigt. "...och sen vara lika bra borta, minst!"
-men det är ju inte alltid så lätt att höra vad han säger... ;) Ladda för lördag nu!!

Anonym sa...

Bäst!

glenn sa...

underbart citat. någon gång i förra seklets slut tror jag att jag lirade mot lidingö i liiiidingö. det var en sån där gammal kupolhall, som typ gamla hallen i skövde och falköping. halväcklig m a o. de utsåg matchens spelare och jag var säker på att vinna, men istället gick det till nån i vårt lag som kallades för "hästen". han fick en ros. de säger att tiden läker alla sår, men... :) förlösande foto för övrigt. lycka till. och sjunk!!!!

pelle sa...

Tack för kompletteringen Germe! Det är ändrat nu.

Till din ära har jag startat en liten undersökning...

Glenn --- förstår att sådant lämnar ärr som inte läker lätt. Den där "hästen" lär ju knappast varit bättre än du. Tack för peppen iaf! Lovar att sjunka som en galning på lördag om jag får chansen.

skuta sa...

Måste följa upp Germes: " ...inte alltid så lätt att höra vad han säger"
Som nyinflyttad blekingebo var det värre, vilket min farmor fick erfara när han ringde och sökte mig.(hon var inneboende i vår familj)
Hon ropade på mig med samma fras varje gång: Det är han den där utlänningen"