tisdag 4 november 2008

IFK mot skyarna?

Tisdagskväll och knappa tre dagar kvar till matchen mot Eskil. Jag tror att vi alla i laget kastar tankar mot sörmlandsderbyt på fredag - ett derby som tillika är en tidig seriefinal. Vinner vi på fredag kommer vi sitta i förarsätet och det skulle smaka mumma. Men det kommer inte bli enkelt då Eskil har spelat mycket stabilt inledningsvis. Visserligen har de inte haft lika tufft motstånd som oss - frånsett vinsten mot Tyresö borta har de haft fyra hemmakamper. Men det förgågna är inget att stirra sig blind på; det är blott statistik vid det här laget. På fredag kommer det vara ointressant när det är dags för drabbning. Men jag tror starkt på blåvitt!

Vi har haft en bra uppladdning också då vi gubbar krossade ynglingarna i fotboll igår. Det ryktades om 17-4 till oss. Emil kom in och gjorde ett gäng viktiga mål, men faktum är att jag nominerar Mackan till gårdagens lirare då han fullkomligt stängde bakåt stundtals. Grymt bra där!

Idag såg jag även Soto lyfta mot skyarna då han gjorde mål på en Japan! I en kontringsövning ser jag honom flyta fram mot mål för att sedan, likt Matrix, stanna upp i ett viktlöst tillstånd och sedan distinkt fösa in bollen i mål! Hatten av för den prestationen!

Sådana här inslag gör att man är positiv och ser fram emot vad torsdagsträningen har att erbjuda. Vi ses i hallen!