söndag 15 mars 2009

KVAL NÄSTA!!!!

Tack vare Asp har jag fått följa matchen mellan Skånela och Djurgauurn via sms. Det gjorde det hela inte mindre spännande kan jag ju säga! Men i en tät och slarvig match lyckas alltså DIF:arna göra det som vi har haft så förtvivlat svårt med den senaste månaden: säkra vår kvalplats!

Ja, vad säger man? Självklart hade vi hellre gjort det på egen hand under den senaste månaden, men samtidigt har vi under en lång säsong vunnit tillräckligt för att göra oss förtjänta av tredjeplatsen. Vi har besegrat alla lag och vunnit mot såväl laget som vinner serien som den kommande serietvåan. Nu ser jag fram emot en bra träningsvecka följt av en tuff, om än klart mindre betydelsefull match mot SIF. Och i brist på skumpa får jag fortsätta suga på min dåligt kolsyrade Pepsi Max - ikväll smakar det ljuvligt kan jag säga!

Inga kommentarer: