torsdag 12 mars 2009

Inför Silwing (och den stora comebacken!)

Sista träningen innan kampen imorn och det märks att det finns vilja i laget. Ibland lite för mycket kanske då vi tappar en del bollar och har en tendens att överjobba. Imorgon lär det dock vara full fokus på att dräpa dit bollen och att tvinga ner Silwing i skorna. Det är en månad sedan vi vann senast och nu är det dags att knyta ihop säcken och säkra kvalplatsen. Jag litar inte på att DIF tar hem segern mot Skånela även om de tidigare naturligtvis får hållas som favoriter i den matchen. För första - och troligen enda - gången i mitt liv blir jag inte missnöjd om blåränderna tar två pinnar.

Men det ska naturligtvis inte spela någon roll vad som händer där - vi ska vinna imorgon mot Silwing och fixa kvalplatsen för egen maskin. För egen del ser jag fram emot att springa in inför vår underbara publik i seriens sista hemmamatch. Smike har ljumskproblem och det öppnar för min återkomst i truppen. Svårt att ersätta en sån keeper som kapten är, men jag har tränat bra samt även gjort bra kamper i b-laget och känner mig redo att kliva in om så skulle krävas.

För att se den fullständiga truppen kan ni kika in på hemsidan där den bör presenteras lite senare under kvällen. Glädjande är att Hampa är tillbaka igen med sin välbehövliga tyngd och sitt dyngskott. Hoppas ni sluter upp manngrant imorgon för att stötta oss och lyfta fram oss mot seger! Vi ska visa dem att det är skillnad att lira i ekande Högdalshallen och vår Sporthall, fullpackad med IFK-supporters.

IFK HEJA!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
På söndag sänder vi vår match mot Sikeå på webben, www.lskhandboll.nu. Avkast 11.45.
Mvh
Staffan Lind, Lidingö SK