onsdag 21 oktober 2009

Switte is no more!

"2009-10-21 IF Swithiod drar sig ur Div1 Norra Vi väntar på en officiell kommentar från Swithiods styrelse" Taget från http://www.swithiod.net/ ikväll runt halv tie.

Ja, ni som undrar över varför matchen mot Swithiod är inställd på fredag behöver inte undra längre. Det är så att Switte på grund av spelarbrist lämnade W.O till matchen mot Rimbo förra omgången. Det innebär troligen en uteslutning men det verkar alltså som att Swithiod förekom förbundet genom att själva dra sig ur. Vad som sker nu är att de lag som redan har mött Switte kommer förlora de poäng samt den målskillad som de fick mot dem. Det blir i princip som om Switte aldrig funnits i serien och serien blir haltande som följd av det.

Det är naturligtvsi tråkigt att de drar sig ur då det är en anrik förening. Eftersom jag inte har en god insyn i föreningen ska jag väl inte uttala mig meeen jag gör det ändå. Borde man inte haft möjlighet att förutse det här lite tidigare och dra sig ur innan serien startade? På så vis kanske något av lagen underifrån hade tagit chansen att spela i division ett. Känns lite orättvist mot satsande föreningar och det ger inte direkt positiv reklam för norra serien. Men men, nu är de som det är och dessvärre får vi inte chansen att revanchera oss inför vår hemmapublik efter den snöpliga förlusten mot Switte i våras.

Det tycks dock som att vi kommer att få möta några av Swittes spelare då jag läst på Silwing/Trojas hemsida att de norpat Erik Lönnemar M6 och Henrik Persson på 9M. Persson kan jag inte rakt av vem det är men Lönnemar var en stor orsak till att vi förlorade mot Switte i våras.

Nåväl, jag får hålla utkik efter nyheter i ämnet men viktigast är att vi i IFK börjar fokusera på nästa uppgift vilket är Skånela borta. En nog så tuff uppgift förlagd på en tisdag... Det ger oss alltså två spellediga helger. Jag föreslår därför tidiga lördagsträningar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Persson: v9 och hårband. Klarnar det?

pelle sa...

Nu har jag bättre koll.

Unknown sa...

Man hoppas alltid in i det sista. Själv som ledare för Swittes 92,er. Har inledningen av denna säsong satt sina rejäla spår i min trupp. Peter Lövgren Eva Pellas Mimo mfl. Försökte in i det sista få spelare till föreningen. Övertala dom fd var lönlöst. Bortsett från Henrik Persson. Som var med i matcherna. Vi gjorde faktiskt en bra match mot Tyresö trots 1/2 av truppen var P92. Och Gauthiod veteraner. Förlorade med 1 boll. Men våra få nyförvärv gick sönder nästa direkt. Matchen mot Tyrold fanns ingen energi kvar. Mina P92 som matchades inte bara i Swithiod utan även Gauthiod gick sönder en efter en och vi förlorar Juniorseriematcher och JSM pga detta faktum. Kommer sakna Div 1 Norra. Var en jäkla Stämmning i er hall i våras. Nu skall vi försöka få våra P92 att lyfta istället. Sista pojkgänget i föreningen. 00 dyker nästa generation upp. Vilket är oerhört tungt att vi missat detta med Ungdomslagen. Det jag kan säga till försvar dock är att det är oerhört otacksamt att bedriva UngdomsHandboll i Stockholms Stad. Finns inga träningstider. Hallbristen är kapital. mvh Gerry Rasch www.swithiod92.se

pelle sa...

Önskar er ett lycka till med förhoppning att er ungdomssatsning ger resultat. Jo, man läser ju om hur svårt stockholmshandbollen har det med träningstider. Får hoppas att det vänder också framöver!