söndag 18 oktober 2009

Full pott för IFK!!

Ja, en bättre söndag kan man inte få där A-laget tar två oerhört viktiga pinnar mot Irsta, damerna krossar Torsthälla och så att det där extralaget körde över Halstahammar. Eftersom jag inte var med mot Irsta kan jag bara förlita mig på rapporter och en bra genomgång finns på hemsidan. Riktigt skönt att höra att Tobbe tar för sig offensivt. Hade Gert Fylking varit där hade han troligen skrikit ÄNTLIGEN!! Nu vet jag inte var Gert var någonstans och kanske får vi aldrig veta det heller. Däremot är Tobbes åtta mål helt bekräftade och det värmer att höra om dem. Tommy visar att han är livsfarlig med knorren och om det endast var handleder som togs ut i landslaget är jag övertygad att Tommys skulle vara med. Smikel får visa klass vilket är skönt att höra för då har vi alla tre målvakter på gång. Hamp the champ tar för sig som vanligt och Axels fem mål är roliga att notera. Vi gör 30 baljor på bortaplan och det är kanonbra. Nu gäller det att vi tightar till det ytterligare då vi tydligen släpper deras M9 lite väl mycket. Men två poäng ger andrum och då vi troligen inte möter Swithiod på fredag kan vi träna på och komma ännu mycket starkare till nästa kamp. Men är Switte där kommer de få det tufft på fredag!

Damerna spöade alltså Torshälla idag också och verkar ostoppbara i trean sånär på en snöplig förlust i premiären. Tyckte att det fanns en klar signal om detta redan ifjol men nu har de lyft spelet ytterligare en nivå och jag tror på avancemang helt klart. Vad jag har sett har de ett bra försvarsspel med en bra keeper längst bak i Julia. Hon har verkligen har tagit ett kliv framåt i år efter att ha fått spela andrafiol tidigare år. Offensivt är systrarna Asp dyngfarliga samt att Elina visar klass. Men även om spetsen är vass tycker jag att det är bredden som talar mest för att de ska ta klivet upp redan i år. KUL!

Extra gjorde också en helgjuten insats. Melcher och Viktor kommer ner från a-laget och gör det jäkligt bra. Rille är kanon på H6 och jag förstår varför Asparna vill se honom tillbaka i full satsning i division ett. Vi har en dipp efter en kvart i första där vi hamnar på hälarna. Framåt gör vi det inte rejält och då blir vi straffade direkt. I andra trycker vi på och bättre försvarsspel ger räddningar och kontringar. Extra vinner andra halvlek med 20-10. En och annan delikatess blev vi bjudna på och Fogel ville att jag skulle nämna hans underjamare upp i nättaket. Nu har jag gjort det.

Nu blickar vi fram mot en ny träningsvecka och hoppningsvis blir jag frisk till imorn. Och med frisk menar jag självklart att förkylningen ska gå över då hjärnskadan är alltför allvarlig för att göra något åt.

IFK HEJA!

5 kommentarer:

smikel sa...

STOR BUSS till borta match...
Pelle ryktena säger att Tommy "knorren,Stor buss" Dalin kommer att kapa bloggen någon dag denna vecka...:)skönt att extra tog poäng

pelle sa...

han är välkommen att göra så när han så önskar!

Anonym sa...

skriv lite om damerna också! Skulle vara roligt att få läsa lite om dem.

En annan anonym sa...

Skriv själv!!!

pelle sa...

Till Anonym:

Det vore absolut roligt att läsa om damerna! Tycker även att det skulle vara roligt att skriva om dem. Det händer att jag, som i det här inlägget, slänger iväg några rader om dem efter att ha sett en match. Dessvärre räcker inte tiden till att täcka både herr- och damhandbollen. Men som "En annan anonym" skriver kan ju kanske någon annan ta på sig att skriva om damernas framfart.

Kanske att någon som följer eller spelar i damlaget vill gästblogga här på sidan ibland? I så fall är det lätt att ordna. I övrigt blir det nog mest bara sporadiska insatser från min sida.