söndag 3 januari 2010

Gott nytt!

Ja, om än lite sent vill jag önska alla ett gott nytt år! Det är ett år med nya möjligheter att prestera bra handboll och jag ser fram emot våren. Det är visserligen väldigt vackert när jag blickar ut genom köksfönstret och ser vita tak så långt ögat kan nå och det ger ju ett härligt ljus om kvällarna. Men eftersom jag far fram och tillbaka mellan olika städer känner jag att det där med snö och kyla börjar kännas lite 2009 och jag skulle inte ha något emot om den där påstådda växthuseffekten kunde smälta bort det nu. Tveksam om barnen i trapphuset håller med; det står bobbar uppradade vid ingången och det verkar vara ett jävla åkande på dem.

Om några dagar är det dessutom dags för landskamper här i Nyköping vilket lär bli kanonkul! Hoppas att alla som läser har biljetter eller ämnar dyka upp på tisdag och lösa biljett på plats. Om inte annat för att se golvet som vi i IFK har lagt in. Jag vågar redan nu påstå att det kommer vara det mest perfekt lagda golv ett landslag har spelat på. Hoppas att
läktarna fylls i alla fall så att vi får in redigt med kosing. Att åka minibuss till bortamatcherna känns nämligen VÄLDIGT 2009 och därför hoppas jag innerligt att det blir storbuss till Rimbo. Jag fruktar dock det värsta..

Men gott nytt år allesammans så ses vi på Rosvalla nu på tisdag! Förhoppningsvis dyker det även upp ordentligt med folk till Sporthallen till 15.00 då vi möter Linköping i en träningskamp. Ha det!

Inga kommentarer: