lördag 16 januari 2010

Skön revansch!

Ja det finns ändå någon slags rättvisa här i världen och det visade sig igår. Jag är inte säker på att Tyrold håller med mig och jag vill ge dem en riktig eloge för att de aldrig viker ner sig. Jag vill ge alla spelare och ledare igår en eloge för en jävla inställning och stundtals lysande handboll. Hampus förtjänar en stor fet kyss på munnen för att han kliver fram och avgör matchen. I övrigt delar jag övrigas åsikter där Axel Eriksson verkligen visar klass och Simon gör en formidabel insats. Jag unnar särskilt Simon den här goda insatsen då han kom bort i bortamötet efter några tidiga två-minutare. Idag var han defenitivt mer på hugget och plockade i stora delar bort Petter Holmberg. Åtta kassar framåt är ju riktigt bra det också!

Sett till spelet i matchen så presterar vi i första halvlek ett försvarsspel som är bäst för säsongen. 17-12 är i underkant för hur bra vi spelade. Samtidigt lyckades det krypa in en liten oro i kroppen i pausvilan för i andra är vi inte lika bestämda bakåt. Jag kan visserligen tänka mig att Tyrold snackade igenom hur de skulle luckra upp vårt försvar och de fick sannerligen en bra utdelning i andra halvlek där de gör 19 mål. Varför vi hamnar där vet jag inte riktigt. Jag själv spelade bra tillsammans med försvaret i första halvlek men i andra kändes det som att jag fick tuffare skott emot mig. Fler inspel till deras "Jaws" på linjen, och Sebastian Grahn gjorde det som han är bäst på när det kommer till fina inspel och rappa avslut. 25-17 blir till 29 lika där de har bollen med 30 sekunder kvar och kan avgöra. Lyckligtvis blev jag förvandlad till Gentzel i målet och tvingade Petter Holmberg att skjuta över i sista skottet - han hade ingen annanstans att skjuta som Hellgren hade sagt. Nej, skämt å sido så är det snubblande nära att segern går till Tyrold, men en time out och ett otroligt skott av Hampus gör att segern blir vår. Dramatik när den är som bäst såklart, men jag hade inte haft något emot att vinna med 7-8 bollar.

Värt att notera:

  • Tyrolds Axel Fihn aka Jaws, aka Ivan Drago är det största jag någonsin mött. Fick tag på två bollar men man behövde ju stege för att nå upp till den där skottarmen. Lite mer teknik på den killen så har vi kanske en ny Ahlm om 3-4 år! Frågan är dock om han måste skrika varje gång han slänger sig in..?
  • Axel går från klarhet till klarhet och som etta i försvaret är han riktigt bra. Bjuder på en del läckra avslut och att han skulle varit nere är ett jädra skämt.
  • Hampus är riktigt jävla bra just nu och visar säkerhet i såväl det defensiva och offensiva spelet. Snacka om att ta ansvar i går!
  • Simpa har eld under skorna och idag hjälper vi varandra till bättre lägen framåt. Mycket finare rörelse på samtliga spelare i offensiven gör att Simon kan få den där millimetern extra för att komma igenom. Grymt!
  • Tänkt var även att Emil skulle starta matchen men då han och MIObussen körde fast i Jönåker fick jag starta och Micke Andersson blixtinkallas. Synd om Emil men då fick jag själv äntligen visa att jag är rätt hyfsad i kassen.
  • Jag blev matchens lirare men inga svalor i tidningen? Är det för att jag har färgat håret mörkt? Rasism från SN:s sida??? Får se hur länge man fortsätter prenumerera....
  • Domarna igår gjorde ett bra jobb men mot slutet tycker jag att de blåser lite väl mycket i pipan i petiga lägen. Sett till helheten är det dock bland de bättre domarinsatserna i år. Hade jag tyckt likadant om vi förlorat??
  • FOTBOLL PÅ MÅNDAG!!!!!!!!!

Inga kommentarer: