onsdag 6 januari 2010

Landslagsfest och så golv, golv och golv...

Fest och fest? Mja, den kom väl av sig en aning då Svergie spelade en dålig handboll. Lite som vi själva gjorde i träningsmatchen mot Linköping bara några timmar innan. Kanske ska dröja mig kvar vid den senare matchen i några rader. Fick förtroendet från start vilket känns kul. Sen att Micke är skadad och Emil inte kunde komma förrän till andra halvlek känns mindre viktigt att nämna. Målsättningen var att vinna matchen och att släppa in färre än 30 baljor. Vi lyckades med det senare. Vi hängde med målmässigt relativt länge men hade förtvivlat svårt att göra mål i andra halvlek. 12-14 till gästernas favör i halvlek blev 21-27 vilket inte är trevliga siffror precis. Deras målvakter var bra, men vi bränner på tok för mycket från sex meter. Bakåt hade vi svårt i första halvlek och jag själv var rutten första 15. De fick komma lite väl nära och dessvärre var jag alldeles för ohet för att plocka upp deras lite aviga skott. När sedan jag mot slutet av halvleken kommer igång lite bättre känns det som att vinsten inte är långt borta. Dessvärre förvaltar vi inte våra lägen och resten är historia.

Väl på Rosvalla någon timme senare får vi se landslagen småhalka runt lite på det nylagda parkettgolvet. Slovakien och Egypten bjöd väl inte på någon bländande handboll men lite delikatesser fick man se. Sverigematchen kom som sagt av sig en aning men alltsammans verkade det vara ett bra arrengemang. Vad jag förstår när jag luskat runt lite bland de mest involverade har både spelare, förbund och pressansvariga varit mycket nöjda. Hoppas det ger lite klirr i kassan så att alla timmars slit varit värt mödan. Då talar jag inte om golvläggningen där vi spelare varit inblandade utan det enorma slit som flera ur styrelsen samt övriga frivilliga lagt ner. Man gnäller gärna som spelare när man måste engagera sig i sånt här. Men jag vet också att om vi lägger ner en timme så lägger vissa ner 100 bara för att föreningen ska gå runt och vi ska kunna lira. Därmed inte sagt att jag tänker sluta gnälla när jag måste lägga golv!

Idag var det dock dags att ta bort golvet och där hade jag glädjen att kunna bidra med muskelkraft. Vi var rätt många faktiskt vilket gjorde det hela lite roligare. Många hade nog hellre gjort annat en ledig dag, men sånt är livet. Gratis lunch på det och så slapp man gå till gymmet idag... Man har även fått ta del av en del magiska samtal och jag själv har som vanligt haft mundiarré. Bästa idag stod dock Fogel för där han kläckte kommentaren: "Präktig... är inte det en Elefant när den är gravid??" Ja, vad säger man?

Imorn är det träning igen och dags att verkligen fokusera inför söndagens kamp mot Rimbo. Det har varit ett långt uppehåll och nu gäller det att visa att vi hör hemma i toppen. Vi har en del fyrapoängsmatcher framför oss och det är bara att rivstarta!

3 kommentarer:

glenn sa...

appropå golv:

http://www.youtube.com/watch?v=lw2AQp1Z8gA

germe sa...

haha. Såg nyss Glenns kommentar. Yrrol, antagligen en av de bästa filmer som någonsin gjorts :)

pelle sa...

Ja Germe, så kan man ju tycka... men det är ju inte rätt!