tisdag 29 december 2009

The boy is back in town

Då var jag tillbaka i Nyköping efter en längre vistelse i handbollens Mecka, Lidköping. För er som undrar har det varit, som det alltid är, en orgie i mat och dryck (mest julmust) och mycket samkväm. Träningsdosen stannade på två pass vilket är rätt dåligt, men på gårdagens träning fick jag intrycket att det var fler än jag med julmat kvar i kistorna. Vad passar då bättre än att dra igång med ett tuffare pass? Som tur är har jag en hel del grundträning att falla tillbaka på men jag lider lite med de yngre som inte hunnit stärka kroppen så som jag har.

Vi avslutade med ett längre matchpass som lite av en belöning. Trötta ben och huvuden ska helt plötsligt arbeta tillsammans, både i den egna kroppen samt med övriga spelare. Det blev en del tekniska, en del muttranden om domslut och tjuriga blickar. KLOCKRENT! Vi behöver bli lite griniga då och då och visa den där vinnarskallen. Däremot behöver vi, trots trötta huvuden, lära oss att värdera samt samarbeta. Lite för ofta tar vi avslut för hastigt vilket gör att vi aldrig får vila. Att driva upp tempot är nödvändigt och vi har spelare som klarar det i längre perioder. Men det är också viktigt att känna av när det är läge att studsa ner och bygga upp. Det gjorde vi några gånger igår och när vi satte rulle på bollen fick vi ALLTID bra lägen.

I övrigt har jag inte mycket mer att säga den här gången. Det är träning ikväll igen och kanske nåt nytt roligt dyker upp. Hoppas att alla som läser bloggen har införskaffat biljetter till landskamperna den 5 januari. Det blir roliga matcher att se! De som inte kan få nog av handboll kan även komma ner till Sporthallen klockan 15.00 då vi möter Linköpings HK i en träningskamp. Samma dag alltså och ni har möjlighet att få en riktig handbollsfest hela dagen lång. Kan vara kul att se vad som skiljer division ett i Sverige med landslagsspelare vad gäller tempo och kvalitet. Mycket nöje!

Inga kommentarer: