torsdag 17 december 2009

En avlägsen röst från vidderna i väst

Om ni tycker att det jag skriver känns lite avlägset så beror det på att jag har lämnat Nyköping för att fira jul hemma i Leschöping (Liiiidköping för er sörmlänningar) med familjen. Ska försöka att skriva tydligt så att det framgår vad jag säger ändå, och ni får väl spetsa ögonen lite.

Ja, idag var sista dagen på jobbet det här året och ni som tycker att det är orättvist ... ja ni får tycka det helt enkelt. Missar därför träningarna nu närmsta tiden och dessvärre missar jag fystesterna imorn - tusan också! Det finns inget som är så roligt som lite brutalbänk och frivändningar en fredagskväll, men jag får klara mig ändå på nåt sätt. Skulle ju kunna köra själv men det är inte riktigt samma sak. Får koncentrera mig på julmaten istället..

Nu när det är uppehåll hade jag först svårt att veta vad jag skulle skriva om här på bloggen. Men så tänkte jag ju på de läsarbrev jag brukar få på mailen och ibland får jag ju roliga och intressanta frågor som jag skulle kunna ta upp och besvara. Vissa är kanske lite för privata och framförallt tycker jag att snuskhilda73@hotmail.com kan sluta skriva in och äckla sig. Men några av frågorna är absolut värda att lyfta upp och lite skvaller kan jag säkert bjuda på! Vill ni ställa nån fråga till mailen är min adress perkabalos@spray.se och jag ska försöka att titta in på den med jämna mellanrum.

Nu ropas det från nedervåningen att jag ska delta i någon form av samkväm med övriga famljen så jag hinner dessvärre inte publicera nåt brev ikväll. Lustigt nog är 27 inte någon ålder som ger mig rättighet att själv bestämma något... Är man yngst så är man, vilket kan vara något att komma ihåg för alla snorvalpar där ute som hela tiden ska hävda sin rätt! Nåväl, håll utkik för i helgen ämnar jag ta upp ett av breven.

Inga kommentarer: