söndag 13 december 2009

Så var det bara julskinkan kvar!

Sista spelhelgen innan jul och med IFK-ögon kunde det inte se bättre ut. Damerna krossade sitt motstånd i fredags (tror jag) och vi vann ack så knappt mot Rimbo under samma kväll. Idag vann Extra (heja!) mot Ljungsbro med två bollar och vi inkasserar alltså maximala 6 poäng!

Eftersom jag inte har sett något resultat från matchen mellan Hofet och Tyrold vet jag inte om vi avslutar året som trea eller fyra, men i och med segern har vi ett bra häng där uppe. Jag vet fortfarande inte riktigt vad som föranledde kollapsen i fredags men samtidigt är det oerhört starkt att kunna vinna en sådan match så som den vecklade ut sig. Samma gäller idag med Extra (heja!) där halvtidssiffrorna 12-6 i sakta mak åts upp i andra. Tycker ändå att vi stog upp bra bakåt hela tiden där jag fick bra hjälp hela vägen. Framåt låser det sig emellanåt och det kan lätt bli så med tanke på att de flesta gör blott en träning i veckan tillsammans. Rille manar på och är duktig på kanten, Vogel vågar vispa dit en viktig boll mot slutet och Peter Melchersson visade känsla med Time outkortet och visade vägen. Skönt att få vinna även en sån här skitmatch. Kul att SN var nere även i dag och fotade lite och att de insåg vem matchens gigant var...

Nu ser jag fram emot en go måndagsträning med fussball för sedan har jag hört att vi ska gå på hårdare under tisdagen och torsdagen för att avsluta med styrketester på fredag. Kan vara bra att göra lite plats för julskinkan och träna på bra nu under veckan trots allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tyrold förlorade mot hovet. tydligen ledde hovet med 10 mål i slutet av matchen.

Andréas sa...

Skön IFK-helg!!! Hoppas på en grym dag idag oxå!! Äntligen måndag =)