onsdag 2 december 2009

Onsdag mitt i veckan

Onsdagkväll och snart är väl den här veckan över också. Men innan dess ska två träningar klaras av såklart. Måndagens träning kunde ha blivit en sån där trist tillställning där vi surade och led, men istället blev det en av de roligaste vi haft på länge. Först lite försvarsslit för tvåor och treor medan kantråttorna fick öva avslut och vi målisar öva på att ta bollen. Det senare har ju varit lite av ett problem de senaste matcherna. Sedan blev det lir och förutom en del tekniska så var det bra fläkt och fart i spelet. Den absolut roligaste incidenten uppstår ju i en kontring där Mackan Petterson avslutar och försöker lägga den mellan benen på Emil. Denne kniper ihop benen och bollen går ut mot Haking som dock missar och släpper bollen mellan benen. Lustigt nog kan tyckas, men i irritationen över sin miss blir Haking kvar på knä mitt framför 6-meterslinjen. Bollen har då nått Tornler som fångar upp den, gör sitt livs steg-i-sättning förbi sin försvarare varpå han springer rätt in i Hakings rumpa och de två faller pladask på golvet. Det går fan inte att skriva ner det på ett roligt sätt men jag garvar mig harmynt bara jag tänker på det!

Många skratt under träningen vilket kan behövas! Tisdagen däremot var lite lägre i tempo och det var som att vi inte riktigt orkade komma upp i tempo eller klass. Förhoppningsvis blir det bra mycket bedre i morn.

Ni har vid det här laget säkert sett att det ska bli landskamp i Nyköping den 5 januari och jag hoppas verkligen att ni har köpt eller tänker köpa biljetter och dyka upp. Inte nog med att det blir handboll i världsklass, ni får även möjlighet att bidra till IFK:s storbusskonto!

Inga kommentarer: