måndag 11 maj 2009

Mjukstart...

Ja, det var så det beskrevs idag då vi hade information först samt långa intervaller efter det. Vi fick alltså en kort genomgång där upplägget beskrevs. Det blir pass på mån, tis, tors och fredag. Måndagar och fredagar består av fys följt av löpning där passen är två timmar vardera. Tisdagar och torsdagar kör vi bollpass mellan 18 och ca. 1930 följt av fys med stång. Ja, det sista är alltså lite mer traditionell styrketräning. Det blir därför cirkus åtta nie timmar i veckan fram till någon gång slutet av juni där egenträning tar vid.

Idag körde vi alltså långa intervaller: fem gånger åtta minuter i 80% takt. Personligen har jag bara ett tempo i kroppen så det där med procent är bortkastat på mig. Tur då att jag hade Tobbe att förlita mig på. Det gick helt ok men det är lite oroväckande att det här var ett lugnt pass. Trots det grymma tipset på två par strumpor för att undvika skoskav, fick jag duktigt ont i tassarna efter tredje, fjärde intervallen. Det får bli tre par strumpor framöver. Ja, "das war alles" som hela föreningens språköra (Lennartsson) skulle sagt.

Inga kommentarer: