söndag 10 maj 2009

Imorgon börjar helvetet!

Dagen före dopparedagen... Imorgon sätter försäsongen igång på allvar och vad jag har hört blir det riktigt tufft nu den närmsta tiden. Planen är att jag ska skriva lite om hur vi tränar så att ni kan få insyn i hur det är att träna försäsong i en division ett-klubb. Vet inte om IFK Nyköping är representativ för alla klubbar - jag tror faktiskt att IFK är bland toppen vad gäller träningsdos - men vi var topplag ifjol och förra årets försäsong lågt till grund till det. Så bara av den anledningen kan det vara kul att få veta. Känns som att jag försöker sälja in något här. Ni får naturligtvis skita i att läsa också om ni så önskar.

Personligen är jag både sugen och osugen. Skönt att bli av med lite extrakilon och komma igång, men jag kommer garanterat gnälla en del. Det är dessutom alltid lite segt såhär inledningsvis när man haft en lång säsong bakom sig och premiären ligger någonstans bortom horisonten. Var ute och sprang idag och lyckades med att få ett duktigt skoskav i mina nya pjux vilket bådar gott...

Handbollsfinalerna har ändå fått mig att inte helt tappa sugen. Damernas var en besvikelse eftersom Sävehof vann, men också för att de avgjorde så tidigt. Herrfinalen var desto bättre och hade i princip allt en handbollsmatch ska ha. De flesta i Nyköping är nog skadeglada men jag tyckte faktiskt att Guif spelar en roligare handboll än Alingsås. De senare var dock lite för tunga och frågan är om det röda kortet i slutet av matchen spelade så stor roll. Jag förstår dock inte varför han får rött och vad jag förstår undrar Blanck fortfarande över det. Men godtemplarna har framtiden för sig och kommer säkert igen nästa år.

Inga kommentarer: