torsdag 3 maj 2012

Martin har tagit ett stort kliv framåt

Ikväll börjar försäsongsträningen för IFK Nyköpings herrlag. Bloggen har snackat med M9:an Martin Pettersson som tagit ett stort kliv framåt i sin utveckling den gångna säsongen. 

Nu har det varit ett par veckors uppehåll från handbollsträningen. Hur har ledigheten varit och vad har du haft för dig? 
- Den har varit grym och välbehövlig. Jag har tränat lite, umgåtts med kompisar mer än vanligt och kopplat bort handbollen så mycket som möjligt. Det behövs också ibland. 

Visst är det så. Till sommaren tar du studenten på måleriprogrammet. Hur ser det ut med jobb för dig sen? 
- Precis. Jo, det ser ljust ut. Jag har jobb över sommaren och det lutar även åt att jag kommer få ett fast jobb. Det känns bra. 

Härligt! Handbollen då. För två säsonger sedan fick du allt som oftast sparsamt med speltid på M9 när vi hade Simon Skuthälla i laget också. Den säsongen blev det 15 mål för din del och den här säsongen vann du den interna skytteligan med 97 mål där du också allt som oftast delade M9-positionen med division 1-debutanten Amel Suljevic. Det känns som du växt ordentligt i ditt spel med allt förtroende. Vad har du att säga om din säsong som varit? 
- Jag mognade mycket redan förra året i mitt spel men då fick jag inte samma ansvar och förtroende. Men det är klart jag har tagit stora steg denna säsong. Jag är helt klart nöjd med min säsong, dock behöver jag höja min skottprocent en aning och så vill jag även ta ett större ansvar bakåt.

Som vi är vana att se honom. Martin satsar stenhårt i offensiven. Här mot Strömnäs GIF:s Johnny Landgren. Foto: Geee

Vad har du för känslor inför den kommande säsongen? 
- Det känns bra och det ska bli kul att dra igång igen. Ska även bli kul att se hur laget ser ut nu när vi drar igång igen. 

Försäsongsträningen börjar alltså ikväll. Är du tokladdad redan nu? 
- Haha, det är väl aldrig kul så här när man tänker på hur mycket slit man ska lägga ner. Men sen när man år igång så är det bara kul. 

Kommer du sno tillbaka tröja nummer 10 som jag snodde från dig nu när jag lägger ner? 
- Haha, nej. Jag fick nummer 10 tilldelat till mig vid min första säsong i a-laget och trivdes inte med det direkt. Behåller nog nummer 3. 

Vad önskar du dig mest av allt just nu? 
- Att det blir fint väder till midsommar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer bloggen också läggas ner i och med att handbollen för herr Söderberg gör det ? :(

Söderberg sa...

Håll utkik! :)