torsdag 23 september 2010

Förlust mot Irsta

Det har gått en dag och möjligen har det värsta gått över av ilska och besvikelse från förlusten igår mot Irsta. Jag säger möjligen... Jag mäktar inte att gå in i någon längre detaljrik återgivning av matchen utan fokuserar på känslan. Och den är att vi aldrig kom upp i någon intensitet utan att allt gick i något halvmjäkigt tempo matchen igenom. Vi inleder dåligt både bakåt och framåt, men vänder ändå 4-8 till 16-12. Men då slänger vi bort tre bollar i rad och bjuder in Irsta igen. Sen efter det gav vi i princip bort segern. Andra halvlek är så pinsam att jag bara vill sjunka genom jorden när jag tänker på det.

Är Irsta så bra? Nej, inte i går och jag tycker vi ska slå dem. Så vad säger det om oss? Ja, jämför vi Eskilmatchen med den här så undrar man om det är samma sport. Vi saknade det kollektiva jobbet helt både framåt och bakåt. Stundtals var vi rundmärken som bara såg på medan Irstalirarna klev runt oss. Och vårt anfallsspel var ungefär lika spännande som kåda - segt och kladdigt och helt utan finess. Men jag tror att vi var klart mycket sämre förberedda för den här matchen. Dessvärre kom vi iväg lite sent och istället för att tagga på, var det skämt och sprallighet. En kort och dålig uppvärmning följde och helt plötsligt var det match. Inte lätt naturligtvis när matchen är i Västerås en onsdag, men då ligger det på var och en av spelarna att försöka gå igenom matchbilder i huvudet innan och se till att vara så förberedda som möjligt. Det här måste bli en lärdom till kommande fighter!

Men allt är aldrig mörker även i de sämsta av matcher. Asp gör 15 baljor och är naturligtvis vasst. Emil gör ett bra inhopp och jag själv håller en hyfsad nivå sett till helheten. Mackan Pettersson visar också kvalitet och ska ha beröm. Sen finns det stunder, särskilt i första halvlek, där vi presterar en klart godkänd handboll. Nu gäller det att blicka framåt och se till att vi hämtar två pinnar i nästa fight mot Tyrold. Jag är övertygad om att vi vinner serien om vi vinner resterande 20 fighter så det är bara att sikta på det!

Ha det gott så ses vi i hallen!

Inga kommentarer: