lördag 11 april 2009

Påshälsning från Lidköping

Ledsen att jag inte har skrivit något på ett tag. Jag har varit i Sälen och därmed varit avskuren från internet. Av samma anledning kunde jag inte åka ner och se matchen i Gbg och kan inte tillföra något vad gäller den. Det känns naturligtvis motigt att vi inte höll i vår åttamålsledning, men samtidigt är jag grymt stolt över att vi vann mot Kärra på deras bortaplan och tog tillbaka äran. Verkar som att toppen i norra divisionen är minst lika bra som den södra och nu blir det svårt att hävda annorlunda. Djurgården gjorde processen kort med H 65 och vi själva var snubblande nära att gå till nästa steg. Men jag får gratulara Kärra till segern och önska er lycka till i vidare kval och jag hoppas ni går upp till Allsvenskan.

Djurgården lär få det tufft mot IVH som avslutade starkt i Allsvenskan men det lär bli bra handboll. Det enda jag har sett av Västeråsgänget var i träningsturneringen på Lidingö där jag sänkte dem på egen hand. Eller, efter runt 7 minuter kom jag ut fel när jag skulle bryta en kontring och råkade sänka deras H6, vilket renderade i rött kort. Matchen vann IVH tämligen överlägset.

På tisdag ska vi sammanfatta säsongen som varit så förmodligen har jag lite mer att säga då. Glad påsk till er alla IFK:are! Vi ses i hallen.

Inga kommentarer: