tisdag 3 augusti 2010

Lite läget i laget

Då har vi kört ett par dagar i hallen och ni som kört igång här i Augusti vet hur j***a varmt det är. Själv ska jag ju dessutom strutta runt i nån slags pyjamas. Det i kombination med att jag har lagt på mig lite extra isolering under sommaren, gör att jag svettas nåt kopiöst! Men roligt är det fanimej! Det har varit lite skralt med spelare i upptakten, lite beroende på sjukdomar och resor tror jag. Som bekant har vi ju en tunn trupp men det verkar som att vi ska kunna ha 15 gubbar plus två slipsar som tränar i höst iaf.

Klart är också att Rille Söderberg och Micke Gee är tillbaka i truppen vilket nästan får anses vara nyförvärv. Rille är en säker H6 som dessutom var med och vässade formen mot några av Sveriges mest lovande keeprar för nån månad sen. Gee är en försvarsklippa som i sina bästa stunder personifierar Sven Duva, samt är ett ständigt hot framåt. Nu när Jögge Elmsäter har svidat om till coach för damlaget är det viktigt med en sådan förstärkning. Sedan får vi se om det dimper ner nåt till här framöver.

Sedan verkar det osäkert kring hur Tobbe Johansson gör framöver då han inleder studier i Norrköping. Jag hoppas givetvis att han vill pendla, men vet även hur studentlivet kan ställa till det. Det finns även några till osäkra kort tack vare tillökning på familjefronten så det får jag återkomma med. Melcher Melchersson har opererat handen men räknar att vara tillbaka i träning inom en månad. Så om Tompa Dee kör på som väntat kommer vi ha inte mindre än 4 vänsterhänta alternativ i truppen. Det kan bli behövligt då högersidan hade lite problem förra säsongen.

Micke Andersson verkar även han lägga skorna något på hyllan även om han kan vara med som back up om det krisar. Synd på en av seriens bästa målisar tillika vår lagkapten, men skönt att han ändå kan tänka sig ha en roll om det skulle behövas. Hoppas vi får se dig i Sporthallen många gånger i höst Micke!

Hmm, vad kan sägas mer då. Jo, jag tror att Stefan Germerud kommer ha mindre tränarroll i år och mer bara lira boll. Tror det kan vara jäkligt bra för honom och han ser redan bättre ut än på länge. Kenta fortsätter och ska ha mer assistans av Peter Melchersson. Det blir en bra kombination av anfall och försvar där den senare varit en försvarsjätte i Katrineholm i elitserien.

Jaaa.... Det var väl allt jag hade att komma med nu tror jag. Kan tillägga att vi fortfarande har ambitionen att nå topp tre och att vi ser fram emot säsongen. Träningsmatcherna börjar 21 augusti i Linköping och sedan duggar cuper och matcher tätt. På återseende!

Inga kommentarer: