onsdag 9 juni 2010

Grattis Hampus och grattis Tumba!

Jag fortsätter på grattistemat från igår med att gratulera förra årets lagkapten och skyttekung till flytten till Tumba. Hampus ställde sig upp efter gårdagens träning och levererade det bitterljuva svaret. "Det finns inget lätt sätt att säga det på."

Än så länge är det en muntlig överenskommelse men pappersarbetet är inte långt borta. Därmed tappar vi i IFK en av förra årets bästa division 1-spelare, och en riktigt go kille. Men jag känner en stor glädje för Hampus som får en chans att spela i ett topplag i Allsvenskan och pröva sina vingar. Med sin fysik och spelintelligens har jag inget tvivel om att det kommer gå bra för honom där. Kanske blir det till och med elitseriespel inom kort då Tumba redan ifjol var nära att kvala sig upp. Sedan får han ju chansen att möta djurgårdarna även nästa säsong...

Hur vi ska ersätta honom vet jag dock inte. Det surras i tidningarna om att vi försöker få tillbaka storebror Asp vilket naturligtvis vore en fullgod ersättare. Men om det bara är önsketänk eller realistiskt vet jag inte i nuläget. Ska på kryssning med bröderna nu till helgen så jag får försöka pumpa på lite info då. Ser att många andra föreningar förstärker så det vore inte fel med lite nytt blod i föreningen inför kommande säsong.

Sedan får man inte glömma att det finns mycket fint handbollskunnande kvar i föreningen och redan nu på försäsongen börjar vissa killar kliva fram som varit mer anonyma tidigare. Vi har faktiskt 95:or nere som kör och som ser riktigt lovande ut på sikt. Men ska vi upp i toppen även i kommande säsong så skulle jag inte bli ledsen om en eller två spelare av rang skulle skriva på.

Inga kommentarer: