tisdag 22 juni 2010

Börjar närma sig slutet av början av försäsongen

Ikväll kör vi sista gemensamma passet före sommaruppehållet. Vi har kört nu i en 6-7 veckor tror jag och man börjar bli rätt mör i kroppen. Igår körde vi ett coopertest där vi presterade ok antar jag. Testet ingår i Fysprofilen som är utformat av SOK och är ett riktvärde för elitidrottare. Dessvärre har jag inte lyckats hitta en sammanställning och när jag går in på SOK:s hemsida vill de ha lösen och prylar.

Men ikväll är det handboll på schemat och jag hoppas att det är bra närvaro. Vi har haft en hyfsat stor träningstrupp hela våren så på det planet ser det bra ut. Däremot har vi inte fått några tydliga signaler på hur truppen kommer att se ut i höst. Vad jag förstår är styrelsen upptagna med att utforma ett nytt kontrakt, samt försöka få några nya namn att skriva på. Läser man på bloggar ser man att flera andra lag i serien har värvat nya namn. Jag hoppas och tror ändå att vi ska ha ett slagkraftigt lag i höst så att vi kan bli ett topplag även kommande säsong.

Själv ser jag fram emot en målvaktsutbildning i Eskilstuna som går igång nästa vecka. Den hålls av Claes Hellgren och Tomas Svensson och bör vara lärorik. Dessvärre får vi inte delta i övningarna utan hålla oss till teorin samt att se och lära på praktikpassen. Men jag ser ändå fram emot det även om det innebär att jag och Emil måste åka den omysiga vägen till (och tillbaka från) Eskilstuna fyra dagar i rad. Men vad gör man inte för kärleken till sporten?

Inga kommentarer: